Google Drive toevoegen aan Windows Verkenner

Hoe lang gaat het nog duren dat je al je bestanden op je pc bewaard? Je hebt Skydrive, Dropbox en natuurlijk Google Drive. En wat is in ieder geval het voordeel van Google Drive, dat je deze gewoon in je Windows Verkenner kunt terug laten komen.

Je merkt dan eigenlijk geen verschil tussen een lokale harde schijf en een zogenaamde harde schijf in de Cloud. Je krijgt 15GB bij Google en heb je meer ruimte nodig, dan kun je voor niet veel geld extra oplsag bijkopen. Hieronder geven wij een instructie hoe je Google kunt toevoegen aan je Windows Verkenner. Dan merk je eigenlijk geen verschil tussen lokaal werken en in de Cloud.

  • Download de Google Drive software hier
  • Installeer het programma
  • Vul je inloggegevens in en meld je aan
  • Klik op Volgende en Voltooien

Nu heb je een map op C:\ staan namelijk: C:\Gebruikers\Je naam\Google Drive. Hier kun je bestanden bewaren. Zolang je internet hebt, kun je je bestanden overal bereiken.

Hieronder een voorbeeld van de map Pctipvandedag in Google Drive:

Map Pctipvandedag in Google Drive

Deel dit artikel: