Excel tips

Hieronder vind je Excel tips om handiger, sneller en vooral efficienter met dit spreadsheetprogramma van Microsoft om te gaan.

5 handige Excel tips

Het spreadsheetprogramma Excel van Microsoft is ongeëvenaard wat betreft functionaliteit en het is dan ook niet voor niets de meest gebruikte rekensoftware ooit. Je kunt er werkelijk van alles mee doen, van het bijhouden van je huishoudboekje tot het berekenen van je pensioen. Om het werken in Excel nog makkelijker te maken geven we je vijf tips.

Excel

lees verder

Haal meer uit Excel

Hoe haal je meer uit Excel? Vind je het ook zo belangrijk om orde en overzicht te hebben als je met getallen bezig bent? Met het programma Excel schep je orde in de numerieke chaos. In de laatste versie (2016) zijn weer de nodige veranderingen doorgevoerd. Lees hier hoe je deze toe kunt passen.

Excel

lees verder

Houd je uitgaven en inkomsten bij in Excel

Het is nog steeds crisistijd. Mensen moeten de hand op de knip houden. Wat komt er binnen per maand en wat gaat er uit. Hiervoor kun je een app gebruiken: Online inkomsten en uitgaven bijhouden.  Maar er bestaat ook een handig sjabloon van Microsoft om je inkomsten en uitgaven in kaart te brengen. Het voordeel om dit een keer te doen, is dat je je financien beter in beeld krijgt en snel kunt zien waar je op kunt bezuinigen.

Excel

lees verder

Excel gebruiken met twee schermen

Op kantoor en ook thuis wordt er steeds vaker gebruik gemaakt van twee monitoren. Als je twee bestanden in Excel moet vergelijken, dan is het handig om op het ene scherm een bestand open te hebben staan en op het andere scherm een Excel bestand. Vergelijken tussen beide bestanden is dan heel makkelijk. Echter beide bestanden openen op de normale manier lukt niet in Excel. Hoe kun je twee aparte bestanden openen in Excel, zodat je twee monitoren kunt gebruiken.

Excel

lees verder

Formules in Excel

Voor wie nog niet weet hoe Excel werkt leggen wij het nog even in het kort uit. Excel is een spreadsheet programma en is een onderdeel van het Office-pakket van Microsoft. Het bestaat uit cellen en kolommen. In deze cellen en kolommen kun je berekeningen maken. Als je in bezit bent van Excel en onderstaande stappen volgt, dan heb je heel snel in de gaten hoe je gebruik kunt maken van de verschillende functies in Excel. Wij beginnen bij het begin.

Excel

lees verder

Leeftijd berekenen in Excel

Als je in Excel gebruikt maakt van geboortedata, dan kan het heel handig zijn om ook met deze data te kunnen rekenen. Het is heel makkelijk om een leeftijd te berekenen in Excel, wanneer je de geboortedatum van iemand weet. De formule om iemand zijn leeftijd te berekenen in Excel gaat als volgt:

Excel

lees verder

Verlofkaart 2017: vrije dagen registreren in Excel

De verlofkaart van Pctipvandedag.nl is een fenomeen. Veel organisaties waaronder Universiteiten, Overheidsinstellingen en midden- en kleinbedrijf maken gebruik van deze digitale planning in Excel voor vrije dagen. Het sjabloon voor 2017 kun je nu downloaden. Wij willen de Verlofkaart graag optimaliseren, dus mocht je bepaalde functionaliteit nodig hebben, dan kun je dit aangeven in dit formulier. Onze Excel Experts gaan bekijken of het mogelijk is.

Excel

lees verder

Formule weergeven in cel van Excel

Excel bestanden beginnem makkelijk en worden naarmate je er in werkt steeds ingewikkelder. Soms raak je het spoor helemaal bijster en zie je alles door elkaar.  Wat dan een hele handige functie in Excel is, is de formules weergeven. Standaard geeft Excel de formule niet weer en moet je in de cel gaan staan, om de formule bovenaan in de witte balk te zien. Je kunt als volgt standaard de formule weergeven in een cel van Excel:

Excel

lees verder

Ken je deze functies in Excel?

Excel wordt nog steeds heel veel gebruikt in bedrijven. Dit merken wij ook op Pcipvandedag.nl.  Ontdubbelen en leeftijd bereken worden veel bezocht. Hieronder vind je een aantal handige tips voor Excel, die je misschien nog niet kent:

Excel

lees verder

AANTAL.ALS functie in Excel

Praktijk voorbeeld voor de functie AANTAL.ALS in Excel. Je hebt een lijst met namen en achter de naam staat het geslacht. Nu wil je weten met hoeveel vrouwen je te maken hebt en met hoeveel mannen. Uiteraard ga je dit niet met de hand tellen, maar gebruik je de functie AANTAL.ALS in Excel:

Excel

lees verder

Pagina's